Nu holder Renosyd søndagsåbent på genbrugspladserne i Ry, Hørning og Galten

23. mar 2018, 09:09

Søndag d. 8. april bliver den første dag, hvor man holder søndagsåbent på Renosyds genbrugspladser i Ry, Galten og Hørning.

Renosyds bestyrelse arbejder målrettet for at imødekomme kundernes behov og sikre, at der bliver genbrugt så meget som muligt i Skanderborg og Odder Kommuner. Dette har resulteret i, at Renosyd nu udvider åbningstiderne på de tre mindste genbrugspladser.

Udvidelse af åbningstider

Bestyrelsesformand Finn Sander Jensen godkendte sammen med resten af Renosyds bestyrelse udvidelsen af åbningstiderne i efteråret 2017, og nu kan man fejre søndagsåbent. En beslutning politikerne er stolte af:

”Jo mere affald vi kan samle ind, des mere værdi kan vi få ud af affaldsstrømmen.  Og det er jo lige ned i den cirkulære tankegang, der i disse dage præger det politiske billede i affaldsbranchen. Derudover er det vigtigt at yde den service til kunderne, da samarbejdet mellem kunderne og Renosyd er altafgørende for genbrugsprocenten,” siger Finn Sander.

Finn Sander Jensen er hele Renosyds bestyrelsesformand, og står derfor klar kl. 9.00 søndag d. 8. april, for at byde de første kunder på pladsen i Galten velkommen.

160 kunder mere på søndage

På hverdage har Renosyds genbrugspladser gennemsnitligt omkring 350 – 400 besøgende, hvor der på søndage gennemsnitligt er over 500 besøgende.

”Vores kunder foretrækker at besøge genbrugspladserne på søndage, det fremgår tydeligt af besøgstal i Odder og Skanderborg, hvor vi allerede har søndagsåbent. Så nu skal der være søndagsåbent på alle vores fem pladser. Jeg håber dette vil gøre det endnu nemmere for kunderne at komme af med deres affald hos os”, udtaler Annemette Fuglsang, direktør i Renosyd.

Søndag d. 8. april vil der være kaffe og rundstykker til de morgenfriske på Ry, Galten og Hørning genbrugspladser fra kl. 9.00.

For yderligere information omkring denne pressemeddelelse kontaktes: Direktør i Renosyd, Annemette Fuglsang, e-mail af@renosyd.dk, telefon 86 52 52 11, eller Chef for drift og udvikling, Lotte Mørk, e-mail lma@renosyd.dk.