Affald: Ry-borgere kan aflevere jord, haveaffald og beton

29. jan 2021, 11:38

Renosyd åbner porten på Bakkelyvej 5 i Ry mandag d. 8. februar kl. 12.00, så kunderne kan komme af med tre typer affald.

Værdiparken i Ry står færdig til august, og indtil da vil der være mulighed for at komme af med tre affaldstyper i Ry; jord, haveaffald og beton.

”Nu er der plads til, at vi kan tage imod jord, haveaffald og beton. Og vi er klar over den udfordring det er at skulle pakke bil og trailer med kun noget af ens affald. Så vær opmærksom på, hvilke affaldstyper du kan aflevere i Ry, og hvilke du stadig skal udenbys med,” udtaler Lotte Mørk, chef for Drift og Udvikling i Renosyd.

Er du erhvervskunde, så faktureres du pr. besøg på genbrugspladsen som normalt.

Flere muligheder for at komme af med dit affald
Det er nu muligt at aflevere jord, haveaffald og beton, selvom Værdiparken stadig primært er en byggeplads, men Renosyd opfordrer også til at udnytte andre muligheder for at komme af med dit affald. De tilbyder eksempelvis borgere i 8680 Ry at få afhentet storskrald. En ordning der normalvis er lukket hen over vinteren. Renosyd henter også hos byens erhvervsdrivende.

Kontakt Renosyd på 86525211 eller kundeservice@renosyd.dk, hvis du har spørgsmål til ordningen eller andre løsninger.

Når du fra på mandag [d. 8. februar] besøger Bakkelyvej 5, kan du køre ind samme sted som tidligere. Er du i tvivl, så følg skiltningen.

For yderligere information om denne pressemeddelelse kontaktes:
Chef for Drift og Udvikling, Lotte Mørk, mail: lma@renosyd.dk, tlf.nr.: 29209292.

Hvad kan jeg ellers gøre med mit affald

• Bestil afhentning af storskrald, ordningen er åben for alle - både privat og erhverv - i 8680 Ry.
• Bestil en pap/papir beholder, hvis du ikke allerede har én.
• Besøg vores andre genbrugspladser - velkommen i Galten-Skovby, Hørning og Skanderborg.