Værdicentralen elsker mandag

26. sep 2019, 09:10

De sidste par uger har Værdicentralen i Skanderborg skiltet på deres Instagram og Facebook med ordene ”Vi elsker mandag” og #vielskermandag. Og det er der en helt særlig årsag til. Fra mandag d. 7. oktober kan du nemlig også shoppe genbrug på Danmarksvej 11.

Værdicentralen har besluttet at udvide til også at have åbent på mandage.

7 tons genbrug eller mere

Værdicentralen får knap 2 ton affald til genbrug ind på hver åbningsdag, og af det langer man ca. 1,5 ton værdier over disken ved hver åbningsdag. I dag er det fire åbningsdage på en uge, men fra uge 41 udvider man til fem.

”Vi har mange kunder og store mængder affald, der kommer ind og kan sælges til genbrug og altså komme i cirkulation igen. Der er nok til alle, og det er jo fantastisk. I foråret udvidede vi så lokalerne for at få plads til de mange kunder, og for at kunne få flere ton igennem butikken. Men nu ser vi behov for også at udvide åbningstiderne,” siger leder af Værdicentralen Jeppe Vestergaard.

Karsten og hans trækvogn

Jeppe Vestergaard, leder af Værdicentralen fik en snak med Karsten, som i Renosyds jubilæumsuge blev udnævnt til dagens kunde og fik ros for sin indsats med at istandsætte noget fundet hos Værdicentralen, så det nu kan gøre gavn hos andre.

Karsten følger Værdicentralen og havde gættet, at der snart også bliver åbent på mandage, og han er meget positivt stemt: “Det er godt med en ekstra åbningsdag, det giver bedre mulighed for at finde ting. Jo flere dage, jo bedre chance. Og så tror jeg det giver mindre kamp om tingene, når kunderne og varerne fordeles ud på flere dage.”

Værdicentralen har netop valgt at holde åbent mandag, så der ikke går for lang tid mellem åbningsdagene. Køen udenfor butikken er lang, og man sikrer et bedre flow ift. hvornår man får mængderne ind.

Karsten har købt en gammel trækvogn i Værdicentralen, og sat den fuldstændig i stand. Så nu skal den med det danske spejderkorps på tur. ”Jeg kommer i Værdicentralen for at blive inspireret til at genbruge mere. Det er et sted, hvor idéer udvikler sig.”

Du kan også komme ned i Værdicentralen og lade dig inspirere, og fra uge 41 nu også på mandage.

For yderligere information omkring denne pressemeddelelse kontaktes:
Leder i Værdicentralen, Renosyds genbrugsbutik Jeppe Vestergaard: E-mail jsv@renosyd.dk, tlf.: 86 52 52 11.