Gå til sidens primære indhold
Primært indhold begynder her
Kunde trækker en gratis kop kaffe i automaten på genbrugspladsen. Her i Værdipark Ry.

Er du ny i renosyd?

Så kan du med fordel få hjælp og inspiration på siden her i forbindelse med din affaldsløsning.

Velkommen som kunde hos renosyd

renosyd varetager affaldshåndteringen i det område, du lige er flyttet til. Det betyder, at vi afhenter restaffald og alle de genanvendelige materialer i de beholdere, der står ved eller kommer til at stå ved den ejendom, som du er flyttet ind i.

Vi driver også områdets fem genbrugspladser, har to genbrugsbutikker, afhenter storskrald, driver den grønne agenda i lokale fælleskaber, og meget andet.

Dine beholdere

Standardløsningen for beholdere ved en helårsbolig hos renosyd er tre 240 liters beholdere (hvor to af beholderne har to kamre) samt en rød kasse til farligt affald.

Find din lokale genbrugsplads

Er du vild med genbrug?

Godt at vide om din affaldsløsning

  • Det er obligatorisk med tre affaldsbeholdere a 240 liter
  • Det er obligatorisk med en rød miljøkasse med låg til farligt affald (denne skal opbevares inde, indtil du vil have den tømt, så skal den stilles ud ovenpå en af dine affaldsbeholdere)
  • renosyd tilbyder poser til hhv. mad- og tekstilaffald
  • Vi kommer og tømmer fra kl. 6.00 om morgenen på tømmedagen
faq

Spørgsmål som ny kunde

Hvad har jeg af muligheder, hvis jeg overtager en ejendom og arver andres affaldsordning?

Du har mulighed for at ændre ordningen gebyrfrit inden for de første 3 måneder som ny ejer, hvis ikke den nuværende ordning passer til jeres behov.

Måske skal I have ændret beholderstørrelse, skruet ned for tømmefrekvens, eller måske mangler der en ekstra beholder.

Du kan kontakte os, eller du kan gå ind og bestille direkte via vores formular under Ny kunde.

Hvad gør jeg, hvis jeg flytter ind i et nyopført hus?

Hvis du flytter ind i et nyopført hus, skal din adresse først oprettes i vores systemer. Det sker nemlig ikke automatisk.

Du kan igen starte din bestilling af beholderne via vores selvbetjeningsformular under Ny kunde eller kontakte os på 86525211. Så hjælper vi dig med at få en god start.

Hvad gør jeg, hvis jeg er flyttet i lejebolig?

Hvis du er flyttet i lejebolig, vil du i mange tilfælde dele en affaldsløsning med dine naboer. Forhør dig hos din vicevært eller udlejer, om hvad der gør sig gældende.