En ny kundeplatform

Vi har udviklet en webapp, som gør det nemt for dig som borger, at hjælpe dig selv. Du kan se din tømmekalender, se en oversigt over beholdere, søge i sorteringsguiden, bestille afhentning af storskrald, til- og afmelde dig sms-service og finde datoen for levering af dine nye beholdere.

Men det er bare første trin af vores digitale kundeplatform. Vi går snart i gang med planlægningen og udviklingen af flere funktioner, så du i endnu højere grad kan betjene dig selv og senere er det målet, at give dig adgang til dine egne affaldsdata.

Vi har ligeledes lanceret et nyt renosyd.dk. Her kan du lære os bedre at kende, læse om den nye sortering, og måske endda blive inspireret til et smut i vores genbrugsbutik Værdicentralen.

Nedenfor kan du læse mere om de valg, vi har truffet.

God fornøjelse.

FAQ

Alt det digitale

Jeg har fået besked om, at renosyd app’en er lukket – hvad gør jeg så?

Det er korrekt. App’en er lukket ned. Du kan nu i stedet finde din tømmekalender, søge i sorteringsguide, se hvornår du får de nye beholdere, til- og afmelde SMS-service og bestille afhentning af storskrald på mit.renosyd.dk.

Hvordan gemmer jeg den nye kundeplatform ned på telefonen?

Gå ind på siden mit.renosyd.dk, og gem den på din telefon eller tablet, så du hurtigt og nemt kan finde den igen en anden dag.

Der er forskellige fremgangsmåder alt efter hvilken browser du bruger:

  • Safari: Tryk del-ikon i bunden -> Tryk Føj til hjemmeskærm
  • Chrome: Tryk del-ikon i adresselinjen øverst -> Tryk Føj til hjemmeskærm
  • Firefox: Tryk menu-ikon -> Tryk Del -> Tryk Føj til hjemmeskærm

For alle browsere gælder, at ikonet for hjemmeskærm er et plus på en farvet eller lys baggrund.

Hvad skal kundeplatformen bruges til?

Vi har udviklet en webapp, som gør det nemt for dig som borger, at hjælpe dig selv. Du kan se din tømmekalender, se en oversigt over beholdere, søge i sorteringsguiden, bestille afhentning af storskrald, til- og afmelde dig sms-service og finde datoen for levering af dine nye beholdere.

Men det er bare første trin af vores digitale kundeplatform. Vi går snart i gang med planlægningen og udviklingen af flere funktioner, så du i endnu højere grad kan betjene dig selv og senere er det målet, at give dig adgang til dine egne affaldsdata.

Hvorfor har I udviklet en ny kundeplatform?

Kundeplatformen er udviklet for at give dig som borger indsigt i din egen affaldsløsning og -data.

Webappen er egentlig bare en hjemmeside designet til at være brugervenlig og intuitiv uanset om den anvendes fra mobil, tablet eller computer, så alle kan bruge den uden problemer. Vi ønsker, at det skal være hurtigt og effektivt for alle at hjælpe sig selv.

Webappen erstatter vores nuværende app, som af flere årsager ikke kunne videreføres i den nuværende form. Vi stod derfor over for et valg mellem udvikling af ny app på traditionel vis – og en webapp. Og valgte det sidste.

Hvorfor har I lavet en webapp?

En webapp er en applikation, der kan køres i en webbrowser og kræver ikke installation på en enhed. En almindelig app fra App Store eller Google Play (såkaldt native app) er en applikation, der er specifikt designet til en bestemt enhed og skal installeres på enheden.

Fordelene ved en webapp inkluderer:

  1. Platformuafhængighed: Webapps kan køres på forskellige platforme, herunder desktops, tablets og smartphones, uden at skulle udvikle separate versioner til hver platform.
  2. Opdateringer: Webapps kan opdateres øjeblikkeligt, da de ikke kræver installation på enheden. Dette betyder, at brugerne altid har adgang til den nyeste version af applikationen.
  3. Lavere omkostninger og fleksibilitet: Udvikling af en webapp er ofte billigere end udvikling af en native app, da der ikke er behov for at udvikle separate versioner til hver platform.
  4. Ingen installation: Brugere behøver ikke at downloade og installere en webapp på deres enhed, hvilket sparer tid og plads på enheden.
  5. Søgemaskineoptimering: Webapps kan optimeres til søgemaskiner, hvilket gør det lettere for brugere at finde og bruge applikationen.
  6. Nem adgang: Brugere kan få adgang til en webapp fra enhver enhed med internetadgang, hvilket gør det nemt at bruge applikationen, uanset hvor de er.
  7. Færre begrænsninger: Webapps har færre begrænsninger end native apps, da de ikke er bundet af de samme regler og begrænsninger som native apps.
Hvorfor bygger I ikke videre på renosyd-appen?

Vi har med den nye webapp fået en platform, som vi hurtigt og billigt kan udvide i forhold til vores ønske om at tilbyde kunderne adgang til egne data. Den gamle app var efterhånden ikke tidssvarende på flere områder, og det ville være blevet dyrt i udvikling og vedligehold, hvis vi skulle have bygget en lignende kundeplatform.

Desuden var den gamle app knyttet til systemer, som ikke længere er i drift, og det var derfor ikke en mulighed at fortsætte med den nuværende app.

Hvorfor ser hjemmesiden helt anderledes ud, end den plejer?

Hjemmesiden er en af vores vigtigste kanaler til at kommunikere med dig. Og når den ikke lever op til sit formål om at informere og hjælpe borgerne med at finde den information, de skal bruge. Ja, så har den ikke gjort sit arbejde godt nok. Vi har derfor arbejdet meget med at sikre, at du kan få hjælp og svar på dine spørgsmål let og enkelt.

Vi vil samtidig også gerne vise, hvem vi er. Vi er nemlig ikke bare et affaldsselskab. Vi er et lokalt forankret værdiselskab, der tror på, at vi sammen med dig kan gøre en forskel for den grønne omstilling gennem affaldshåndtering. Vores hjemmeside har måske givet indtrykket af, at vi kun arbejder med at tømme beholdere. Det er ingen tvivl vores fornemste opgave. Men vi er også mere end det. Og det håber vi, at du vil læse mere om her på vores nye site.

Du kan jo evt. starte med at besøge vores nye om renosyd side. 🙂